Camilla Vuorenmaan taiteilijatapaaminen la 20.4.2024

Hämeenlinnan taidemuseon keltaisessa Engel-rakennuksessa (Viipurintie 2, Hämeenlinna) järjestetään lauantaina 20.4. klo 14 Camilla Vuorenmaan taiteilijatapaaminen. Kyseessä on Vuorenmaan Joustava sydän -näyttelyn viimeinen viikonloppu.

Camilla Vuorenmaan (s. 1979 Tampereella) teokset käsittelevät usein ihmisyyteen ja inhimillisyyteen liittyviä kysymyksiä, kuten yksilön selviytymistä sekä myyttejä ja tarinoita. Joustava sydän -näyttelyn teoksissa Vuorenmaa tutkii erityisesti nuoruuteen, kasvuun ja perheeseen liittyviä teemoja. Vuorenmaa tunnetaan erityisesti puukaiverrukseen pohjautuvista suurikokoisista maalauksistaan. Näiden ja perinteisempien maalausten lisäksi näyttelyssä on esillä seinämaalaus, UV-maalauksia ja -installaatio sekä mediataideteoksia.

Camilla Vuorenmaa asuu ja työskentelee Helsingissä. Hän on valmistunut Kuvataideakatemiasta. Lisäksi hän on opiskellut Kankaanpään taidekoulussa. Vuonna 2017 hän oli ehdolla Ars Fennica -palkinnon saajaksi ja voitti vuonna 2015 Suomen taideakatemian palkinnon. Vuorenmaan teoksia on mm. Hämeenlinnan taidemuseoon talletetussa Niemistö-kokoelmassa sekä Espoon modernin taiteen museon EMMAn, Göteborgin taidemuseon, Nykytaiteen museo Kiasman ja Saastamoisen säätiön kokoelmissa.

Näyttelyä ja taiteilijan työskentelyä ovat tukeneet Museovirasto sekä Alfred Kordelinin säätiö.

Lue lisää: Camilla Vuorenmaa, Joustava sydän – Hämeenlinnan taidemuseo (hameenlinnantaidemuseo.fi)

Camilla Vuorenmaa – Joustava sydän
21.4.2024 asti

Taiteilijatapaaminen sisältyy museon pääsylipun hintaan.