Taidekahvit perjantaina 8.3.

Hämeenlinnan taidemuseon ja Vapaaehtoiskeskus Pysäkin yhteistyössä järjestämät taidekahvit starttaavat jälleen 8.3. klo 14–16 taidemuseon punatiilisessä Lohrmann-rakennuksessa.

Ensimmäisten kahvien teemana on puupiirrostaide. Ensin lähdemme oppaan matkaan alakertaan tutustumaan puupiirtämisen tekniikkaan ja suomalaisen puupiirrostaiteen historiaan mm. Akseli Gallen-Kallelan Kalevala-aiheen, Ellen Thesleffin Firenzen tunnelmien sekä Hugo Simbergin hymyilevien luurankojen myötä. Yläkerrassa meille avautuu Suomen puupiirtäjien Seuran 10-vuotisjuhlanäyttely, jossa pääsemme kokemaan, mitä kaikkea moderni puupiirtäminen voikaan olla.

Kierroksen jälkeen istahdamme alas höyryävien kahvikupposten äärelle keskustelemaan näyttelyn herättämistä ajatuksista ja muusta mukavasta. Taidekahvit on matalan kynnyksen tapahtuma eikä taiteen tuntemusta tarvita, tärkeintä on mukava yhdessäolo taiteen äärellä.

Tänä keväänä kokoonnumme kahvien äärelle kolme kertaa:

• 8.3. klo 14–16
  • 12.4. klo 14–16
  • 10.5. klo 14–16

Mukanamme kahvittelemassa on tuttuun tapaan Vapaaehtoiskeskus Pysäkin KulttuuriJelppareita.

Taidekahvit sisältyvät taidemuseon pääsylipun hintaan (12/10/0€)