Hämeenlinnan taidemuseo juhlii Hämeenlinnan 385-vuotissyntymäpäivää perjantaina 19.1.2024

Hämeenlinnan kaupunki perustettiin vuonna 1639 Vanajaveden rannalle Hämeen linnan pohjoispuolelle. Kaupunki alkoi kasvaa ja laajentua, minkä vuoksi keskusta siirrettiin nykyiselle paikalleen 1700-luvulla.

Hämeenlinnan taidemuseo juhlii syntymäpäivää avoimin ovin ja pidennetyllä aukioloajalla

Hämeenlinnan taidemuseossa järjestetään kaksi maksutonta yleisöopastusta: klo 14 oppaan johdolla pääsee perehtymään Camilla Vuorenmaan Joustava sydän -näyttelyyn keltaisessa Engel-rakennuksessa ja klo 15 Ajan syyt: Suomen Puupiirtäjien Seura 10 vuotta -näyttelyyn punatiilisessä Lohrmann-rakennuksessa.

Hämeenlinnan taidemuseo avoinna perjantaina 19.1. klo 11–18, ilmainen sisäänpääsy.

Kuva: Teemu Tretjakov